Frakt, leverans och Swish

Frakt, leverans och Swish

Frakt

Leveranser sker med DHL Servicepoint, DHL Paket (företag) eller PostNord. Leverans sker normalt två dagar efter att ordern förklarats leveransklar. Vi har som målsättning att varorna ska nå kunden senast en vecka efter order, ibland kan dock lagersaldo vara fel och leveranstiden fördröjd.

Paket skickade med DHL Servicepoint ligger kvar på utlämningsstället 14 dagar och aviseras normalt med SMS (om numret inte kan bekräftas på eniro eller hitta.se så skickas avisering till e-post).

Varför står det att paketet blir så tungt?

Flera av våra varor har högre fraktvikt än egentlig vikt (de har låg densitet). Därför räknas fraktkostnaden på ett sojapaket inte på 3,5 kg (3 kg + kartong) utan som 6 kg enligt dess volymvikt. Volymvikt är för de flesta transportbolag 0,28 kg/liter (10 liter blir 2,8 kg).

Swishbetalning

Swishbetalning sker manuellt.

Betala till Swishnummer 123 166 45 98 (Veg Trading HB) eller skanna QR-koden med Swish-appen. Tänk på att bekräfta din order i butiken.
Du får själv fylla i den summa du köpte för, skriv ditt ordernummer som meddelande. Behöver du titta på din order så logga in på ditt konto och titta på din orderhistorik.

Swish QR-kod

Förändring av order

Kunden äger givetvis fram till den punkt ordern skickasrätt att, utan extra kostnad (än ev prisskillnad på varor), förändra sin order. Vid ändring av vara på order gäller det pris som är aktuellt vid tillfället för förändringen. Notera att order som redan levererats ut från vårt system av självklara skäl inte kan ändras.

Avbeställning

Avbeställning av order är möjlig utan kostad för kund fram tills dess att vi skickat ordern. Du som kund är i fall vi skickat din order i samtliga fall skyldig att mottaga försändelsen. Avbeställning av icke lagervara vilken köpts speciellt för kund är inte möjlig efter det att vi beställt samma vara från vår leverantör. En avbeställning är ej giltig förrän bekräftelse härom mottagits från oss.

Ångerrätt

Som privatperson har du enligt Distansavtalslagen (Lag (2005:59) om distansavtal och avtal utanför affärslokaler), rätt att ångra ett köp inom 14 kalenderdagar, dock lägst 7 arbetsdagar, från mottagandet. För att begära ångerrätt enligt Distansavtalslagen kontaktar du oss så kan vi se om du uppfyller de förutsättningar som krävs för att tillämpa ångerrätten, och i sådana fall uppger de uppgifter vi behöver. Återsändande av vara vilken returneras med hänvisning till Distansavtalslagen sker på kunds bekostnad då Distansavtalslagen ej ger kund rätt att begära återbetalning av kostnader för transport eller annan utförd tjänst. Vara skall återsändas emballerad enligt våra rekommendationer. Då vi säljer livsmedel är obruten och oskadad förpackning ett krav för återköp.

Reklamationer

Reklamation skall göras inom skälig tid från det att felet upptäckts. Notera att vi säljer livsmedel så det måste vara så snart efter leverans att lagringsförhållanden hos kunden inte påverkat varan. Vi tar i grundläget endast emot reklamationer av produkter som har kvar hela eller större delen av sitt innehåll, så att det är klart att produkten inte lagrats öppen under en längre tid.